Selection from the list of topics

?help

your basket basket(0)

display result tabledisplay mapSelect a result from the list by clicking on one of the table or map symbols.

add to basketIf you would like to display more than one table or map at once, add it to the basket by clicking on the basket symbol. Repeat this until all tables you are interested in are selected. Afterwards open the basket and choose show all.

Filter Results

You can further limit your Results with filters. Hoovering over the info symbol i will display additional information.
Remove the filter by clicking on the filter again.

Your basket is empty.

Filter Results

Inventory

2009/17
2004/06

Topic

Anzahl Waldprobeflächen (Plots).

Classification

Stehende (aufgeklappte) Wurzelteller sind wichtige Zeugen massiver natürlicher Störungen. Sie bereichern den Standort mit neuen Lebensräumen für zahlreiche Tiere, insbesondere Insekten und Pflanzen. Das Vorhandensein von Wurzeltellern (über 0.3 m Höhe) auf der Interpretationsfläche weist auf eine aktuelle Störung des Bestandes hin. Diese Variable wurde für alle begehbaren Wald- und Gebüschwaldprobeflächen abgeleitet.

region

Die 6 Schutzwaldregionen sind eine Zusammenfassung der 14 Wirtschaftsregionen durch das Landesforstinventar LFI nach naturräumlichen und statistischen Aspekten.

unit of evaluation

Zugehörigkeit zum gemeinsam zugänglichen Wald ohne Gebüschwald in den Inventuren nach Methode LFI3 und Methode LFI4.
search result: 4 entries on 1 page
LFI4 2009/17
protection forest region
number of forest plots